Spel Info
Win 1 Jaar een domein met hosting, Shell , Bnc . Meer info Klik hier.
Idle-Game is een Spel waar de mensen Idlen. De spelers verhogen niet enkel in levels, spelers kunnen items vinden en met andere spelers vechten. Hoewel dit allemaal voor jou wordt gedaan; u moet enkel Idlen. Indien men Praat, Naam veranderd, Weggaat uit het kanaal, Stopt... zal er telkens een straftijd toegevoegd worden. Er zijn geen vaste klassen; je kan je karakter noemen zoals je wil, en je kan zijn klasse ook vrij kiezen.
Locatie
Het Idle-Spel kan gespeeld worden op Kreynet in het kanaal #Idle-Game. U bent van harte welkom.
Registreren
Om te registreren :
/msg IdleGame REGISTER <Naam> <Paswoord> <Persoonlijke Info>
'Naam' kan 16 tekens lang zijn, 'Paswoord' max 8 tekens en 'Persoonlijke Info' kan 30 tekens lang zijn.
Inloggen
Om in te loggen :
/msg IdleGame LOGIN <Naam> <Paswoord>
Hiervoor krijgt u geen straftijd
Spelers Challengen
Vanaf heden is het mogelijk om 2 keer per dag een andere speler uit te dagen. De tegenstander moet natuurlijk online zijn. Hierbij gelden dezelfde regels als bij een gewoon gevecht.
Uitloggen
Om uit te loggen :
/msg IdleGame LOGOUT
Hiervoor krijgt u straftijd
Paswoord veranderen
Om paswoord te veranderen :
/msg IdleGame NEWPASS <nieuw Paswoord>
hiervoor krijgt u geen straftijd, als u wachtwoord kwijt bent, contacteer 1 van de operators
Account verwijderen
Om account te verwijderen :
/msg IdleGame REMOVEME
Opgelet : account wordt defenitief verwijderd!
Spelerstype wijzigen
Om spelerstype te wijzigen :
/msg IdleGame ALIGN <good|neutral|evil>
hiervoor krijgt u geen straftijd
Uw spelerstype kan bepaalde delen van het spel beïnvloeden. je kan een good, neutral of evil spelertype zijn.
"Good" spelers hebben 10% meer bij optelling items bij gevechten, en 1/12e kans dat elke dag, samen met een
andere "good" speler het licht van god over hen zal schijnen, wat hen 5-12% dichter bij volgende level brengt.
Bij "evil" spelers wordt er 10% van de items afgetrokken bij de gevechten, maar ze hebben 1/8e kans elke dag om:
a) proberen een item te stelen bij een "good" speler of b) verlaten worden door hun evil god en 1-5% terugvallen
Ook hebben "good" spelers 1/50 kans om een fatale slag (critical strike) toe te brengen aan tegenstander, bij
"evil spelers is dat 1/20. Bij "neutral" spelers verandert er niets. Alle spelers beginnen als neutraal.
Bot info opvragen
Om bot info op te vragen :
/msg IdleGame INFO
Hiervoor krijgt u geen straftijd
Actieve Missie zien
Om de actieve missie te zien :
/msg IdleGame QUEST
Hiervoor krijgt u geen straftijd
Online status zien
Om uw online status te zien :
/msg IdleGame WHOAMI
Hiervoor krijgt u geen straftijd
Level verhogen
Om van level te verhogen, moet je ingelogd zijn bij IdleGame. De tijd tussen levels is gebaseerd op uw
spelers level en wordt als volgt berekend:
600*(1.22^(UW_LEVEL))
^ = exponentiële factor.
Voor spelers met level 60 en hoger wordt de tijd tot volgende level als volgt berekend:
(tijd tot level @ 60) + ((1 dag) * (level -60))
Straftijden
ALs u iets anders doet dan idlen zoals parten, quiten, spreken in het kanaal, uw nick veranderen, notice
naar het kanaal, wordt u bestraft. De straffen zijn tijden in seconden die toegevoegd worden bij de tijd tot volgende
level.
Nick change 30*(1.18^(UW_LEVEL)) Part 200*(1.18^(UW_LEVEL)) Quit 20*(1.18^(UW_LEVEL)) LOGOUT command 20*(1.18^(UW_LEVEL)) Gekicked worden 250*(1.18^(UW_LEVEL)) Kanaal privmsg [message_length]*(1.18^(UW_LEVEL)) Kanaal notice [message_length]*(1.18^(UW_LEVEL)) |
bvb. Iemand die level 25 is en zijn nick verandert zou 30*(1.18^25)= *** seconden bestraft worden. Bij notice
en msg in kanaal telt ook de lengte van je bericht.
Items
Elke keer je van level verhoogt, vind je een item. Je kan item tot anderhalf keer UW_LEVEL (behalve als je een uniek item vind vinden). Er zijn 10 soorten items, ringen, amuletten, charms, wapens, helmen, gewaden, scheenbeschermers en laarzen. Je kan er van elk type vinden. Wanneer u een item van een grotere level vindt dan die je al hebt, smijt je het oude item weg en begin je de nieuwe te gebruiken.
De kans dat je een item vindt dat een lagere waarde heeft is natuurlijk groter als de kans dat je er 1 vindt met hogere waarde. De juiste formule is als volgt:
voor elke 'nummer' tussen 1 en UW_LEVEL*1.5
je hebt 1/((1.4)^nummer) kans om een item te vinden op deze level
Welk type item je vindt is altijd puur geluk
Gevechten
Elke keer je levelt en je level is onder 25, heb je 25% kans om iemand te challengen tot een gevecht. Is je level groter of gelijk aan 25, heb je 100% zekerheid om iemand te challengen. Uit alle online spelers worden iemand gekozen om tegen u te vechten. Als er niemand anders online is vecht je met niemand. Als je wel vecht wordt hiermee de winnaar bepaald :
* uw item levels worden opgehaald
* tegenstanders item levels worden opgehaald
* een willekeurig getal tussen 0 en je itemtotaal wordt genomen
* een willekeurig getal tussen 0 en het itemtotaal van je tegenstander wordt genomen
* als uw getal hoger is win jij.
Als je wint wordt de tijd naar je volgende level verlaagd. Dat getaal is gebaseerd op de level van je tegenstander
((het groter getal van (TEGENSTANDER_LEVEL/4) en 7) / 100) * UW_TIJD_TOT_VOLGENDE_LEVEL
Dit wil zeggen dat je maximaal 7% tot je volgende level kan winnen. Als je verliest wint je tegenstander geen tijd
IdleGame bevechten is anders, IdleGame heeft een item totaal van 1 + [hoogste item totaal van alle spelers]. De percentage dat je krijgt als je wint is 20% en het percentage als je verliest is is 10%.
Als 15% van de online spelers een level van meer dan 45 hebben, gaan een 45+ speler een andere willekeurige speler bevechten. Dit is om het levelen te versnellen voor hoge level spelers.
Als je een andere speler op de spelerkaart tegenkomt is er ook 1/(AANTAL_ONLINE_SPELERS) kans om te vechten. Winst en verlies wordt zoals hierboven beslist.
Na een succesvol gevecht kan het ook gebeuren dat een item gestolen wordt.
Unieke Items
Als je level 25 of meer hebt, is er een kans om items te vinden die van een beduidend hogere waarde zijn dan die je normaal kan vinden op die level. Dit zijn unieke Items :
Naam | Item | Minimum Level | Kans op vinden |
Mattt's Omniscience Grand Crown | 50-74 | 25 of hoger | 1 / 40 |
Juliet's Glorious Ring of Sparkliness | 50-74 | 25 of hoger | 1 / 40 |
Res0's Protectorate Plate Mail | 75-99 | 30 of hoger | 1 / 40 |
Dwyn's Storm Magic Amulet | 100-124 | 35 of hoger | 1 / 40 |
Jotun's Fury Colossal Sword | 150-174 | 40 of hoger | 1 / 40 |
Drdink's Cane of Blind Rage | 175-200 | 45 of hoger | 1 / 40 |
Mrquick's Magical Boots of Swiftness | 250-300 | 48 of hoger | 1 / 40 |
Jeff's Cluehammer of Doom | 300-350 | 52 of hoger | 1 / 40 |
Hand van god
Elke dag heeft elke speler 1 kans op 20 dat een "hand of god" hem raakt. A HoG kan u goed of slecht zijn.. het kan u tussen de 5 en 75% dichter bij volgende level brengen. De kansen zien er goed uit, aangezien er maar 20% kans is dat de HoG negatief voor je speler uitdraait.
Ook admins kunnen HoG oproepen.
Critical Strike
Als je speler wint heeft hij 1 kans op 35 om een kritieke slag uit te delen. Als dit gebeurt wordt de tegenstander bestraft en komt er tijd bij. De formule hiervoor is:
((willekeurig getal tussen 5 en 25)/100)*TEGENSTANDER_TIJD_TOT_VOLGENDE_LEVEL
Er kan dus tussen 5 en 25% tijd bijkomen bij je tegenstander.
Team gevechten
Elke speler heeft gemiddeld 1 kans op 4 om in een team gevecht verzeild te raken. De teams zijn elke keer 3 spelers tegen elkaar. Voor elke kant worden de items opgeroepen. En de winnaar wordt bepaald zoals in gewone gevechten. Bij winnaars en verliezers wordt elke keer 20% van de laagste TIJD_TOT_VOLGENDE_LEVEL af getrokken of bij geteld.
Calamities
Elke dag heeft elke user 1/8e kans om een calamity mee te maken, dit is een zware tegenslag. en is:
a)speler wordt 5-12% vertraagd tot volgende level
b)verlaagt item waarde met 10%
Godsend
Elke dag heeft elke user 1/8e kans om een godsend mee te maken, dit is groot geluk. dit doet:
a)versnelt een speler 5-12% naar volgende level
b)verhoogt item waarde met 10%
Missies
4 spelers van meer dan level 40 en die meer dan 10 uur online zijn kunnen gekozen hebben om op een quest te gaan, Als alle4 de deelnemers het tot een goed einde brengen wordt er 25% van hun leveltijd afgetrokken. De meeste quests starten gemiddeld tussen de 12 en 24 uur, Quests die op de map gebaseerd zijn hebben geen tijd waarin ze moeten vervolledigd worden. Als de quest niet voltooid is worden alle deelnemerst bestraft.
De map
De map bestaat uit een veld van 500*500 waarop de spelers rondlopen. elke seconde beweegt elke speler een stap omhoog,links,rechts,omlaag of niet. Als ze een andere speler tegenkomen is er 1/(AANTAL_ONLINE_SPELERS) kans dat ze met elkaar gaan vechten. Normale gevechtsregels gelden hier.
Sommige quest vereisen dat users naar een bepaald punt op de map komen. Dit gebeurt natuurlijk automatisch. Uw speler gaat vanzelf de goeie richting op, maar gaat wel trager vooruit als normaal. (om ongelukken te voorkomen natuurlijk.. je zou niet willen dat quest mislukt eh :))
Items stelen
Na elke battle, als de challenger wint, heeft hij iets minder dan 2% kans om een item te stelen van de tegenstander. Alleen items met een hogere waarde komen in aanmerking om gestolen te worden. Het oude item wordt dan achtergelaten voor de tegenstander.